Gewoon, omdat het leuk is,


Naast het laatste nieuws zijn we bij OurBubble ook altijd op zoek naar verdieping. Hoe? Tsja hoe anders door met Columns van gastschrijvers. Ik stel jullie graag voor aan Gregor Christiaans, gediplomeerd olijfolie proever en eigenaar van horeca groothandel Olijfbedrijf. En waarom Gregor? Dat vertelt hij graag zelf.

olijf beeld

Onroerend goed bubble, IT bubble, huizen bubble, mijn bubble, jouw bubbel, bubbelbad. Zeg eens 6 keer snel na elkaar ‘Bubble!’. Hardop, in een taxi, gewoon, omdat het leuk is.

Dat waren de eerst reacties die bij mij opkwamen toen ik in contact kwam met Camiel van OurBubble.nl. Of ik het leuk zou vinden een tweewekelijkse column te schrijven voor deze fashion en lifestyle website. Ik hoefde daar niet lang over na te denken. Hartstikke leuk. Houdt je van de straat en ik verheug me nu al op (on)zinnige kritiek.

De vraag is natuurlijk, waarom bij een lifestyle en fashion blog? En waarom wordt in vredesnaam iemand gevraagd columns te schrijven die pretendeert wat te weten van olijfolie en de wondere wereld daar omheen? Ik kan het inderdaad niet rijmen met fashion (tenzij ik een lijn zou ontwikkelen: Olijfgroene spencertjes, badslippers……gewoon, omdat het leuk is).

Bij lifestyle heb ik dan meer een gevoel. Lifestyle is leven, chique, hip, gezond, mooi, lekker. En daar voldoet olijfolie dan wel weer aan. Trouwens, nu ik zo zit te denken, 2 weken geleden was ik in Milaan voor het 30 jarig bestaan van de Organizzazione Nazionale Assaggiatori Olio di Oliva (O.N.A.O.O). Een Italiaanse organisatie die zich tot doel heeft gesteld de kunst van olijfolie proeven te borgen. Dat is dan in de fashionstad van de wereld. Kijk, toch weer een raakvlak met fashion.

puglia boer

Maar het gaat natuurlijk niet om de olijfolie in de columns-to-be. Het gaat om de ‘buzz’ er omheen, de horeca, de zonovergoten mediterranee, de noeste arbeiders van de olijfgaarden en de chique madammen die in business lounges taxfree een fles olijfolie kopen voor €158,- (gewoon omdat het leuk is). Het gaat om de Italiaanse olijfolie fraude bestrijdings eenheid bij de Italiaanse politie (geen grap) en de passie en emotie bij Griekse producenten die zorgt dat hun topkwaliteit olijfoliën juist niet goed verkocht worden. Als ze dat zouden doen was 1/3 van de overheidsschuld al gedekt (geen grap, zijn studies naar gedaan). Het gaat om grote (wereld)spelers die zonnebloem- en andere oliën verkopen als extra vierge olijfoliën en zodoende enorme winsten maken. Het gaat om wachten op (niet bestaande) vluchten en daarmee onlosmakelijk verbonden de gesprekken van te hard pratende stewardessen en om 10.00 ’s ochtends naar Heineken riekende ongeschoren transit passagiers.

Lifestyle is het zeker. Olijfolie vloeit midden in de samenleving en de wereld daar omheen heeft alle ingrediënten van een goede soap.

Ik weet nu al dat ik mij bijzonder ga amuseren met deze column. Ik heb in ieder geval 4 lezers, mijn ouders, Camiel en mijzelf. Mijn ouders omdat ze toch een beetje moeten kunnen pochen met hun jongste zoon. En Camiel om de hele inhoud van de column om te gooien en de spellingcheck te doen.

En ik? ach, gewoon, omdat ik ook in mijn eigen gecreëerde bubble leef. En omdat ik het leuk vind, heel leuk.

Ciao,
Gregor.

11 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.